A ...Z... K.... S..... L ...csupa ferde egyenes és görbe vonal !!!

Miért mondják az S betűre az „s” hangot?

Hol itt az összefüggés?

 

Hogyan különböztessük meg a c, e betűket vagy az o, ó, ö, ő betűket, hiszen nagyon hasonlít a formájuk egymásra? Ilyen kérdések merültek fel bennem.

   

Egyszer csak jött az ötlet: az s, olyan, mint a sál. Fogtam egy sálat és s betűt hajtogattunk belőle. Hát ez a megoldás! Minden betűformáról jusson eszünkbe egy olyan kép, amely tartalmazza ezt  a betűalakot és az ábra olyan szót jelöljön, aminek első hangját a betű jelenti.

 Mi segíti a betűhöz tartozó hang megjegyzését?

 

 

 

Ha a gyerek ránéz például a "v" betűre, akkor eszébe jut a formáról, hogy ez a betű éppen olyan, mint az égen cikázó villám, és máris kimondja a "v" hangot.

 

 

 

A célom az volt, hogy olyan ábrák szülessenek, ahol a betű része lesz a képnek, mert a gyermeki agyban ez a társítás, asszociáció ad biztos alapot arra, hogy képes legyen megkülönböztetni egymástól a nagyon hasonló betűket is.  A könyv grafikáit Madár Eszter festőművész készítette.

 

   

 

Játékok

 Arra kell ügyelni, hogy ne legyen unalmas a betűkkel történő ismerkedés.  A könyvben leírtam 38 féle játéklehetőséget, valamint a mellékletekben található dominó, betűkártya, kirakó és társasjáték is.

 Miért csodagyerekeknek?

 

Mert minden gyerek egy csoda. Itt fejlődik, nyílik ki előttünk. Rajtunk szülőkön, nagyszülőkön is múlik, hogy minden ismeretet úgy adjunk át neki, hogy az számára a legtöbb örömet jelentse és segítse a fejlődésében.

 

A szerző

 

 

 Képek a könyvből:

     

 

Vélemények:

"Szuper a könyv! Ha van egy kis időnk, azonnal tanulunk belőle. Lilike (4 és fél éves) alig várja hogy elővegyük. Fannira(3 éves)  is ragad.

Nem is gondoltam volna, hogy egy 4 és fél éves gyerek különösebb erőfeszítés nélkül (játszva) megtanulja a betűket. A könyvben az a jó, hogy engem sem untat.

Teljesen harmonizál az agykontroll "memóriafogasával" (a tanulnivalót mindig valamihez kötni kell).

Üdv: Kati (2 gyermekes édesanya)

 

 

 "Az otthoni betűtanulásba feltétlenül be kell vonni a szülőket, hiszen csak közösen tudunk eredményt elérni.

Azt is bizton mondhatom, hogy zavart nem igazán fog okozni, a kötelező tankönyv mellett, mert sok esetben többféle könyv együttes használata csak segíthet."

 Ica (tanítónő, 20 év gyakorlattal)

 

 "Nem kell majd "unszolnom" a tanulást, abban biztos vagyok. A könyv képei olyan sokatmondóak, hogy öröm nézni. Nagyon tetszik, hogy a forma és tartalom összhangban van, illetve a kis és nagybetűk együtt vannak: pl. a kis autó-nagy autó, kis indián-nagy indián...és még sorolhatnám." 

Modern Nagyi:  www.modernnagyi.hu

 

 "Tetszik, hogy a vizuális észlelésre építed a megismerő funkciót, mert sokszor ezt az érzékelti csatornát nem használjuk ki eléggé"

Baukóné Fazekas Györgyi  (gyógypedagógus)