A ...Z... K.... S..... L ...csupa ferde egyenes és görbe vonal !!! Miért mondják az S betűre az „s” hangot? Hol itt az összefüggés? |
Hogyan különböztessük meg a c, e betűket vagy az o, ó, ö, ő betűket, hiszen nagyon hasonlít a formájuk egymásra? Ilyen kérdések merültek fel bennem. |
![]() |
![]() |
Egyszer csak jött az ötlet: az s, olyan, mint a sál. Fogtam egy sálat és s betűt hajtogattunk belőle. Hát ez a megoldás! Minden betűformáról jusson eszünkbe egy olyan kép, amely tartalmazza ezt a betűalakot és az ábra olyan szót jelöljön, aminek első hangját a betű jelenti. |
Mi segíti a betűhöz tartozó hang megjegyzését?
Ha a gyerek ránéz például a "v" betűre, akkor eszébe jut a formáról, hogy ez a betű éppen olyan, mint az égen cikázó villám, és máris kimondja a "v" hangot.
|
![]() |
|
A célom az volt, hogy olyan ábrák szülessenek, ahol a betű része lesz a képnek, mert a gyermeki agyban ez a társítás, asszociáció ad biztos alapot arra, hogy képes legyen megkülönböztetni egymástól a nagyon hasonló betűket is. A könyv grafikáit Madár Eszter festőművész készítette.
|
Játékok
Arra kell ügyelni, hogy ne legyen unalmas a betűkkel történő ismerkedés. A könyvben leírtam 38 féle játéklehetőséget, valamint a mellékletekben található dominó, betűkártya, kirakó és társasjáték is. |
![]() |
Miért csodagyerekeknek?
![]() |
Mert minden gyerek egy csoda. Itt fejlődik, nyílik ki előttünk. Rajtunk szülőkön, nagyszülőkön is múlik, hogy minden ismeretet úgy adjunk át neki, hogy az számára a legtöbb örömet jelentse és segítse a fejlődésében. A szerző |
Képek a könyvből:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vélemények: |
"Szuper a könyv! Ha van egy kis időnk, azonnal tanulunk belőle. Lilike (4 és fél éves) alig várja hogy elővegyük. Fannira(3 éves) is ragad.Nem is gondoltam volna, hogy egy 4 és fél éves gyerek különösebb erőfeszítés nélkül (játszva) megtanulja a betűket. A könyvben az a jó, hogy engem sem untat.Teljesen harmonizál az agykontroll "memóriafogasával" (a tanulnivalót mindig valamihez kötni kell).Üdv: Kati (2 gyermekes édesanya)
|
"Az otthoni betűtanulásba feltétlenül be kell vonni a szülőket, hiszen csak közösen tudunk eredményt elérni.Azt is bizton mondhatom, hogy zavart nem igazán fog okozni, a kötelező tankönyv mellett, mert sok esetben többféle könyv együttes használata csak segíthet."Ica (tanítónő, 20 év gyakorlattal) |
"Nem kell majd "unszolnom" a tanulást, abban biztos vagyok. A könyv képei olyan sokatmondóak, hogy öröm nézni. Nagyon tetszik, hogy a forma és tartalom összhangban van, illetve a kis és nagybetűk együtt vannak: pl. a kis autó-nagy autó, kis indián-nagy indián...és még sorolhatnám."Modern Nagyi: www.modernnagyi.hu |
"Tetszik, hogy a vizuális észlelésre építed a megismerő funkciót, mert sokszor ezt az érzékelti csatornát nem használjuk ki eléggé"Baukóné Fazekas Györgyi (gyógypedagógus) |